Mere end snak: TELMORE følger i forbrugernes adfærdsspor

Nye mobilvaner får mobilselskabet til at ændre kommunikationsstrategi. Smartphone-indtoget på det danske marked har været med til at ændre danskernes mobilvaner radikalt. Det bør ifølge TELMORE også afspejles i den måde, man går i markedet på.
Nye mobilvaner får mobilselskabet til at ændre kommunikationsstrategi. Smartphone-indtoget på det danske marked har været med til at ændre danskernes mobilvaner radikalt. Det bør ifølge TELMORE også afspejles i den måde, man går i markedet på. Derfor lanceres helt nyt univers med forbrugerløftet ”Mere end snak” tirsdag den 17. maj.

De fleste mobilselskaber taler om taletid, fri SMS, dataforbrug osv., men faktum er, at vi bruger vores telefoner på en helt anden måde i dag end for bare to-tre år siden. Enhver mobilkunde antager, at man selvfølgelig kan tale i sin telefon, men det er langtfra det, vi danskere bruger vores mobiltelefoner mest til.

Vi taler mindre og mindre i vores mobiltelefoner. I dag er det kun den femte-mest brugte funktion blandt smartphone-ejere. Samtidig bruger vi vores telefoner mere og til flere forskellige formål. F.eks. viser nyere undersøgelser, at hver tredje tager deres telefon med på toilettet – og vel næppe for at snakke. Facebook, Instagram, nyheder osv. skal tjekkes, og vi streamer mere end nogensinde. Og derfor ændrer TELMORE nu hele deres univers til at fokusere på mere end at snakke. Altså også alt det andet, vi bruger vores telefoner til foruden samtaler.

Under overskriften ”mere end snak” lancerer TELMORE deres helt nye univers, der tager udgangspunkt i de mange andre brugssituationer, der i dag er forbundet med danskernes mobiltelefonvaner. Mobilvaner, der især er dikteret af danskernes smartphone-forbrug. I dag har 83 procent af mobilkunderne nemlig en smartphone.

”Vi skal være det mobilselskab, der forstår vores kunder og deres nye og hastigt udviklende mobile adfærd. Med vores nye tilgang til markedet sætter vi fokus på, at selvom vi er et mobilselskab, så opfører vi os ikke som et. Vi opfører os ligesom vores kunder. Vi ved godt, at danskerne bruger deres telefon til mere end at snakke i. De bruger den til næsten alt, og det skal vores kommunikation også afspejle. Vi er meget mere end et mobilselskab,” forklarer Marc Østerskov, der er marketingchef for TELMORE, og fortsætter:

”Med budskabet ’mere end snak’ signalerer vi netop det, vi gerne vil. Vi har selvfølgelig ikke glemt, at man stadig bruger sin telefon til at snakke i, men den bliver altså også brugt til mere end snak. Og forhåbentlig vil de fleste danskere kunne genkende sig selv i flere af de brugssituationer, som vi nu tager udgangspunkt i.”

Se en af de nye reklamefilm her:
•    Tv-reklame: www.youtube.com/watch?v=WtPuA1ufBUs
•    Biograf- og web-version: www.youtube.com/watch?v=Unib6Uv54sY