Fejlsøgning - Mobilt Bredbånd

Kører dit Mobile Bredbånd langsomt/ustabilt?

Der kan være mange årsager til, at dit Mobilt Bredbånd kører langsomt eller ustabilt. Nedenfor finder du flere råd om, hvad du kan gøre for at forbedre din hastighed.
 
Flere forhold kan have indflydelse på din hastighed
 
Din hastighed kan variere alt efter, hvor du er:
  • Skove og større bakker, samt tæt bebyggelse, kan dæmpe signalet fra sendemasten.
  • Bygninger med beton, metal eller energiglas kan dæmpe signalet fra sendemasten.
  • Hastigheden er afhængig af afstanden til sendemasten.
  • Hastigheden bliver påvirket af antallet af brugere på samme sendemast.
 
Er ovenstående forhold optimale kan du prøve at opdatere firmwaren til dit usb-modem:
 

Hastighed

Vores Mobilt Bredbånd-produkter kører med enten 3G- eller 4G-hastighed.
 
Forventet hastighed ved udendørs brug:
3G: Downloadhastighed = 2-12 Mbit/s
3G: Uploadhastighed = 1-4 Mbit/s
4G: Downloadhastighed = 17-71 Mbit/s
4G: Uploadhastighed = 5-43Mbit/s

Problemer med at logge på nettet eller Mobile Partner?

Hvis du har problemer med at logge på Mobilt Bredbånd, er der nogle enkelte ting, vi vil anbefale dig at prøve, inden du kontakter kundeservice.

Opdater dine usb-porte

Har du problemer med at logge på Mobilt Bredbånd, kan det sagtens skyldes, at dine drivere på computeren ikke er installeret korrekt. Følg nedenstående guide, som vil hjælpe dig med at få installeret/opdateret dem korrekt. (Dette kræver at din computer er koblet til en internetforbindelse)
 
 
Opdater softwaren på dit usb-modem
Der kommer jævnligt ny firmware til usb-modems, og vi anbefaler, at du løbende holder dit modem opdateret.
 
 
Afinstaller, og installer via en anden usb-port
Der kan være problemer med din usb-port i computeren. Derfor kan det være en god ide at afinstallere Mobile Partner, og derefter sætte dit modem over i en anden usb-port og installere det i denne. Når det er gjort, er det vigtigt du genstarter din computer efterfølgende.
 
Hvis dit modem har svært ved at finde det netværk, som du vil logge på, kan du hjælpe det lidt på vej ved at søge netværk manuelt på computeren.
 
Test dit modem i en anden computer
Hvis ingen af de ovenstående trin afhjælper problemet, skal vi have fundet ud af, hvor fejlen ligger. Du skal derfor sætte dit modem over i en anden computer for at se om det virker. På den måde kan du se om fejlen ligger på computeren eller dit usb-modem.
 
Ligger fejlen på dit usb-modem, skal du kontakte kundeservice på 7021 8900
 
Ligger fejlen på din computer, skal du henvende dig hos producenten eller den forhandler, hvor du har købt computeren.

Kan du ikke logge ind på www.telmore.dk?

Du skal indtaste dit Mobilt Bredbånd-mobilnummer og din adgangskode i login-feltet i øverste højre hjørne. Du kan finde dit Mobilt Bredbånd-mobilnummer i de mails, du modtog, da du tilmeldte dig Mobilt Bredbånd.
 
Adgangskoden er den kode, du valgte ved tilmeldingen til TELMORE. Har du glemt din adgangskode, kan du få en ny tilsendt via e-mail eller sms ved at klikke på Hjælp til log ind i login-vinduet. LINK
 
Bemærk: Hvis din telefon er spærret pga. negativ saldo eller tyveri, vil koden ikke kunne fremsendes på sms. Du skal i så fald bede om at få koden sendt på e-mail.

Gentilmelding af Mobilt Bredbånd efter at have været spærret

Hvis din mobile bredbåndforbindelse er spærret, så skal du blot logge ind på Mit TELMORE på det pågældende mobile bredbåndsnummer. Hvis din saldo er i minus skal du selvfølgelig starte med at tanke op efter at have logget ind.
 
Gå ind på Mit Abonnement til venstre, og her kan du tilmelde dig Mobilt Bredbånd igen. Inden længe vil dit mobile bredbånd virke igen.
 

COOKIES

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere og giver info om, hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. TELMORE.dk bruger primært cookies til trafikmåling, login og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om cookies
Bliv ringet op og få et godt tilbud
VIL DU RINGES OP MED ET GODT TILBUD?