Opret reparationssag - iOS

KAN DU SELV RETTE FEJLEN?

Langt størstedelen af de fejl, du kan opleve på en iPhone eller iPad, er softwarefejl, som du selv kan rette. Du behøver altså ikke sende din iPhone eller iPad på værksted og undvære den. Prøv derfor nedenstående først, før du opretter en reparationssag.
 
  • Oplad din iPhone eller iPad
    Hvis din iPhone eller iPad er ved at løbe tør for strøm, kan den godt begynde at opføre sig lidt mærkeligt. Start derfor altid med at lade din iPhone eller iPad op i mindst 10 minutter. Test derefter, om der stadig er en fejl. 
     
  • Genstart din iPhone eller iPad
    En iPhone og iPad er ligesom en mindre computer, og ligesom en computer har den behov for at blive genstartet løbende. Mange af de mindre fejl, der opstår på din iPhone, kan ganske enkelt afhjælpes ved at slukke og tænde den, og du behøver ikke have den slukket i mere end et par sekunder. Vi anbefaler, at du slukker og tænder din iPhone 2-3 gange om ugen.
     
  • Opdatér din iPhone eller iPad
    Apple frigiver løbende softwareopdateringer, der afhjælper forskellige småproblemer med din iPhone eller iPad. Vi anbefaler derfor, at du altid sørger for at holde din iPhone opdateret med den nyeste software.  Sådan opdaterer du din iPhone (trinene er ens for din iPad)
     
  • Nulstil din iPhone eller iPad
    Afhjælper en genstart eller softwareopdatering af din iPhone ikke, anbefaler vi, at du forsøger dig med en komplet nulstilling af telefonen. BEMÆRK : Det er vigtigt, at du husker at lave en backup af dine data først, se evt. trinnet ovenfor.

    Når du nulstiller din iPhone eller iPad bliver alt indholdet slettet på dem, og hvis der er nogle fejl i dine indstillinger eller lign. bliver dette også slettet. Se her, hvordan du nulstiller din iPhone (trinene er ens for din iPad)

KLAR TIL REPARATION


Virker din telefon stadig ikke, efter at have afprøvet ovenstående, så skal du oprette en reparationssag.


Vigtigt! Inden du sender din iPhone til reparation

Inden du sender din iPhone til reparation, skal " Find min iPhone " deaktiveres. Dette forkorter behandlingstiden af din reparationssag markant.
Alle iPhones med iOS 7 og opefter har automatisk aktiveret funktionen "Find min iPhone". Du kan finde denne funktion i dine iCloud-indstillinger.

Læs mere om at deaktivere "Find min iPhone"

Du er nu klar til at oprette en reparationssag herunder.


OPRET REPARATION

Husk faktura!  Når du indsender dit produkt til reparation, skal du huske at vedlægge din faktura for køb af produktet (dit købsbevis). Det er nemlig dit reklamationsbevis. Du skal derfor printe og vedlægge den faktura, som du modtog på e-mail kort efter købet. Har du mistet din faktura, kan du finde den på Mit Telmore under ’Email arkiv’, eller du kan kontakte kundeservice på tlf.  70 21 89 00  og få tilsendt en ny.