Der kan være mange årsager til at dit internet kører langsomt. Vi har vist de mest normale nedenfor:
4G og/eller 3G er slået fra
Hvis du har slået 4G eller 3G fra for at spare strøm eller ved en fejl, vil dit mobile internet ikke køre særligt hurtigt. Det kan du tjekke ved at gå ind under:
Indstillinger
Mobil
Stemme og data
Her kan du slå 4G og 3G til og fra.
Uden for 4G/3G dækning
Hvis du er uden for 4G/3G-netværk, ryger du automatisk på EDGE eller GPRS-netværket. EDGE/GPRS er slet ikke lige så hurtigt som 4G/3G, og du vil derfor hurtigt mærke, hvis du er uden for dækning. Du kan se på vores dækningskort, hvor i Danmark vi har 4G/3G dækning.
Hvis der er mange brugere på samme mast, deles I om internetforbindelsen. Dvs. jo flere brugere, der er på samme mast, jo lavere hastigheder kan man opnå. Normalt er det ikke et stort problem, men i områder med få master kan man risikere, at der er problemer i perioder. TELMORE benytter TDC’s netværk, og de udvider løbende kapaciteten efter behov.
Kontakt kundeservice på tlf. 7021 8900, hvis du oplever problemer med 3G i dit område. Så kan vi spørge TDC, om de har planer om at udbygge den pågældende mast.
Download af apps, opdateringer eller musik
Hvis du henter applikationer, opdateringer til applikationer, spil eller lignende og samtidig surfer på internettet, vil du opleve, at det ikke går lige så hurtigt som normalt. Vent til din iPhone er færdig med at hente applikationen, opdateringen eller musikken. Derefter skulle det virke med normal hastighed igen.
iPhone er en smartphone, som kan håndtere langt de fleste hjemmesider. Der er dog enkelte undtagelser. iPhone understøtter ikke Flash eller Java, så forsøger du at besøge en hjemmeside som indeholder Flash eller Java, vil du ikke kunne se hjemmesiden korrekt. I mange tilfælde vil du slet ikke kunne indlæse siden.
For at tjekke om det er telefonen, der er noget galt med, så prøv at gå ind på en anden hjemmeside, fx
www.telmore.dk. Kan du åbne denne side, virker din telefon helt som den skal.
Kan du heller ikke åbne www.telmore.dk, så kontakt kundeservice på tlf. 7021 8900
Hvis du prøver at sætte din iPhone op til internet, men ikke kan finde punktet ”Mobildatanetværk”, er der en logisk forklaring: Så har du på et tidligere tidspunkt installeret vores operatørindstillinger, hvilket betyder, at du har fået en automatisk opsætning ind på telefonen. Denne opsætning sætter internet, mms, tethering og mobilsvar op for dig med det samme. Det betyder, at du bare skal slukke og tænde din iPhone, så burde det hele virke.
Virker det mod forventning ikke, skyldes det højest sandsynligt, at du er sat forkert op på centralen. Kontakt kundeservice på tlf. 7021 8900, så kan de hjælpe dig med det samme.
En iPhone bruger stort set data til alt, og det kan hurtigt blive til en hel del hvis man har sat mail, apps, vpn osv. op på den.
Når du kommer til udlandet, kan prisen på data være høj, og vi anbefaler derfor, at du slår brugen af data fra på din iPhone, når du befinder dig i udlandet. Ellers kan det hurtigt komme til at koste mange tusinde kroner.
Den nemmeste måde at slå data fra i udlandet, er ved at gå ind i:
Indstillinger
Mobil
Her kan du slå ”Data-roaming” helt fra.
Slå ikke Internet i EU til, heller ikke hvis du vil bruge internet, da denne funktion ikke er understøttet af TELMORE.
Ovenstående kan også bruges, hvis du bor i nærheden af den tyske eller svenske grænse, da du risikerer at fange et udenlandsk netværk.
Se priser for data i udlandet
Køb et abonnment med
roaming i eu og spar masser af penge når du bruger mobilen i EU.
Vi bruger cookies for at give dig den bedst mulige oplevelse. Hvis du surfer videre på hjemmesiden, går vi ud fra at det er ok med dig.
Læs vores Cookie- og privatlivspolitik.