Overdragelse af nummer: Sådan gør du

Bemærk: Denne tekst handler ikke om at flytte teleselskab. Læs om nummerflytning , hvis du ønsker at flytte dit abonnement til et andet teleselskab.

Overdrag et nummer

  • Du kan overdrage et mobilnummer til en anden person eller virksomhed.
  • Man kan ikke være den juridiske ejer af et mobilnummer, hvis man er under 18 år.
  • Når dit barn fylder 18 år, kan du overdrage telefonnummeret til ham eller hende.
  • Det er gratis at overdrage et nummer.
  • Abonnement og services der er tilknyttet nummeret bliver afmeldt efter overdragelsen.
  • Modtageren skal selv tilmelde sig et abonnement og evt. services.
Du skal have følgende informationer den fra nye ejer, når du går i gang med overdragelsen:

Overdragelse af telefonnummer til virksomhed:
  • Firmanavn
  • E-mailadresse
  • Kontaktnummer
Overdragelse af telefonnummer til privatperson:
  • Fornavn + mellemnavn
  • Efternavn
  • E-mailadresse
  • Kontaktnummer

Guide: Sådan overdrager du et telefonnummer

  1. Log på Mit Telmore
  2. Klik på Min profil
  3. Klik på Overdrag dette nummer
  4. Vælg privatperson eller virksomhed
  5. Udfyld informationer om den nye ejer
  6. Bekræft, at oplysningerne er korrekt udfyldt
  7. Indtast engangskode
  8. Afslut overdragelsen ved at klikke på Overdrag
 
Nu modtager den nye ejer en mail om overdragelsen. For at kunne gennemføre overdragelsen, skal han/hun godkende den inden for 48 timer. Ellers er den ugyldig og bliver automatisk annulleret.
 
Modtageren af telefonnummeret accepterer overdragelsen ved at indtaste sit CPR-nummer og klikke på Fortsæt.

Hvorfor skal den nye ejer oplyse sit CPR-nummer?
Fordi vi henter oplysninger om vores kunder i CPR-registret. Sådan sikrer vi, at man altid overdrager telefonnumre til den rigtige. Vi behandler al persondata sikkert og i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Du kan læse om vores privatlivspolitik her.

Kan jeg overdrage et nummer med binding?

Du kan overdrage et nummer, der tilhører et abonnement med binding til en person eller en virksomhed.

Personen eller virksomheden overtager nummeret og din binding, men dit abonnementet og dine services bliver afmeldt. Modtageren af nummeret skal selv tilmelde et abonnement og evt. services.
 
Modtageren af nummeret er bundet til prisen på abonnementet i resten af bindingsperioden:
  • Vælger modtageren et billigere abonnement, betaler de stadig den fulde pris.
  • Vælger modtageren et dyrere abonnement, betaler de prisen for det dyrere abonnement.

Vigtigt: Husk at vælge abonnement efter overdragelsen

Når overdragelsen er gennemført, får den nye ejer en kvittering.
 
Vær opmærksom på, at vi kun kan overdrage nummeret til dig, ikke abonnementet. I forbindelse med overdragelsen, skal du vælge et abonnement og efterfølgende tilmelde dig services som Automatisk Betaling på Mit Telmore.
 
Alle services bliver også afmeldt. Vil den nye ejer have fx Hemmeligt nummer eller Datadeling skal de tilmelde sig igen.
 
Efter overdragelsen begynder den nye ejer på en frisk med nummeret. Det betyder, at alt forbrug, betalinger, sms’er osv. slettes.

Fejl ved overdragelse af mobilnummer

Derfor kan overdragelsen fejle:
  • Den nye ejer har været for længe om at acceptere overdragelsen. Hvis der er gået mere end 48 timer, skal I begynde forfra med processen.
  • Oplysningerne på den nye ejer kan være udfyldt forkert eller mangle.
Hvis overdragelsen fejler, får både den tidligere og nuværende ejer af nummeret en e-mail. Her står, hvordan I kommer i mål med det hele.
 

Kan jeg overdrage et Mobilt Bredbånd-nummer?

Det er ikke muligt at overdrage et Mobilt Bredbånd-nummer fra en ejer til en anden, hvis der er koblet en lånerouter til nummeret. Aftalen på lånerouteren kan ikke overdrages med nummeret.
Hvis du gerne vil overdrage et Mobilt Bredbånd-nummer og router fra en person/virksomhed til en anden, skal du kontakte vores kundeservice.

Søg på andre emner

Selvbetjening i lommen
Mit Telmore-appen er altid lige ved hånden.