Kan du ikke foretage eller modtage opkald?

Har du problemer med at foretage opkald

Hvis du har problemer med at ringe ud fra dit TELMORE-nummer, skal du undersøge følgende:
 
Undersøg, om det er alle numre, som du ikke kan ringe til. Hvis du kun har problemer med at få kontakt til et enkelt nummer, skal dette nummer undersøge, om der er blevet lagt en blokering for lige dit nummer på selve telefonen.
Hvis det er alle numre, som du har problemer med at få kontakt til, kan du prøve at slukke og tænde din telefon for at se, om det afhjælper problemet.
Hvis intet af ovenstående løser problemet, skal du prøve at sætte dit SIM-kort i en anden telefon for at undersøge, om problemet fortsætter.
 
Opstår problemet ikke med dit SIM-kort i en anden telefon, ligger fejlen på selve telefonen, og så skal telefonen til reparation, der hvor du har købt den. Læs mere om online reklamation
 
Hvis problemet også opstår med dit SIM-kort i en anden telefon, skal du kontakte vores kundeservice på tlf. 7021 8900. De kan hjælpe dig med at bestille et nyt SIM-kort.
 
Hvis du har mulighed for selv at softwareopdatere din telefon, kan det muligvis afhjælpe problemet.

Har du problemer med at modtage opkald

Hvis du har problemer med at modtage opkald, skal du gøre følgende:
Undersøg først om det er alle numre, som ikke kan komme i kontakt med dit nummer, eller om det kun drejer sig om et enkelt nummer. Hvis problemet kun gælder et enkelt nummer, skal du undersøge via din telefonmanual, om du har aktiveret en funktion som blokerer for dette nummer.
 
Sluk og tænd din telefon. Mange telefoner ”falder i søvn” på netværket og skal genstartes, før de igen får forbindelse til netværket og kan ringe ud og sende sms’er. Hvis dette afhjælper problemet, anbefaler vi, at du softwareopdaterer din telefon, da problemet ellers kan opstå igen.
 
Hvis det ikke hjælper at genstarte din telefon, kan du undersøge, om du har slået en viderestilling til på din telefon. For at fjerne alle viderestillinger, skal du taste ##002# på din telefon og derefter ringe op til denne kode. På displayet vil der stå en bekræftelse på, at du har fjernet alle viderestillinger.
 
 
Hvis intet af ovenstående løser problemet, skal du prøve at sætte dit SIM-kort i en anden telefon for at undersøge, om problemet fortsætter. Hvis problemet også opstår med dit SIM-kort i en anden telefon, skal du kontakte vores kundeservice på tlf. 7021 8900.
 
Hvis problemet ikke opstår med dit SIM-kort i en anden telefon, ligger fejlen sandsynligvis på selve telefonen, og så skal telefonen til reparation, der hvor du har købt den. Se hvordan du sender din telefon til reparation, hvis den er købt hos os. LINK
 
Hvis du har mulighed for selv at softwareopdatere din telefon, kan det muligvis afhjælpe problemet. Læs om softwareopdatering

Kan du hverken foretage eller modtage opkald?

Din telefon kan være spærret pga. negativ saldo

Din telefon kan være spærret på grund af manglende penge på din TELMORE-saldo. Log på Mit TELMORE med dit mobilnummer og adgangskode. Her kan du se din saldo og indbetale penge. Gå direkte til Tank op

Er dit SIM-kort ikke aktiveret igen inden for 24 timer, så prøv at genstarte din telefon. Hvis det stadig ikke virker, så kontakt Kundeservice. 

Din telefon kan være IMEI-spærret

Kan du hveren foretage eller modtage opkald, men godt sende og modtage sms’er, kan din telefon være IMEI-spærret. En IMEI-spærring bliver pålagt, når en telefon bliver meldt stjålet hos politiet. Når en telefon er IMEI-spærret, kan telefonen ikke modtage og foretage opkald, ligegyldigt hvilket SIM-kort, der sidder i telefonen.
 
For at undersøge, om din telefon er IMEI-spærret, skal du sætte dit SIM-kort over i en anden mobiltelefon. På den måde kan du se, om fejlen ligger på telefonen eller på selve SIM-kortet.
 
Hvis du godt kan modtage og foretage opkald med SIM-kortet i en anden telefon, kan du prøve at sætte et andet SIM-kort i den telefon, som der er problemer med at foretage opkald via. Hvis det ikke kan lade sig gøre at modtage eller foretage opkald via telefonen, skal du kontakte nærmeste politistation, som kan undersøge, om telefonen er IMEI-spærret.
 
Hvis du ikke kan foretage og modtage opkald til dit SIM-kort med kortet i en anden telefon, skal du kontakte vores kundeservice på tlf. 7021 8900.
 
Det sker desværre, at politiet kommer til at pålægge en IMEI-spærring på en mobiltelefon ved en fejl, så oplever du dette problem, skal du kontakte nærmeste politistation, som kan hjælpe dig.
 

COOKIES

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere og giver info om, hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. TELMORE.dk bruger primært cookies til trafikmåling, login og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om cookies
Bliv ringet op og få et godt tilbud
VIL DU RINGES OP MED ET GODT TILBUD?