Problemer med udlandstelefoni og roaming

Problemer med udlandstelefoni og roaming

Jeg står i udlandet og kan ikke bruge min telefon

Log ind på Mit Telmore og undersøg, om du er tilmeldt Udlandstelefoni. Hvis du først tilmelder dig, når du er i udlandet, kan din telefon have svært ved at få forbindelse til den udenlandske mast. Kontakt kundeservice , hvis du ikke kan ringe, selv om du har tilmeldt dig Udlandstelefoni.
 

Jeg kan ikke tilmelde mig Udlandstelefoni

Hvis du ikke kan tilmelde dig servicen Udlandstelefoni på Mit Telmore under Mit abonnement og Tilmeldte services, har du måske et mobilabonnement, man kun kan bruge i Danmark. Skift til et andet abonnement og tilmeld dig så Udlandstelefoni.
 
Det fungerer bedst at tilmelde sig Udlandstelefoni hjemmefra, inden du forlader Danmark.
 

Jeg er tilmeldt Udlandstelefoni og kan stadig ikke ringe op

Sørg for, at dataroaming er slået til i din mobiltelefons indstillinger, og genstart din telefon.
 

Guide til at løse problemer med udlandstelefoni

Hvis du har problemer med at ringe i udlandet, sende sms’er eller bruge data, kan du følge denne guide:
  1. Sørg for, du er tilmeldt Udlandstelefoni og/eller data i udlandet på Mit Telmore.
  2. Sørg for, dataroaming er slået til i din telefons indstillinger.     
  3. Genstart din telefon.     
  4. Find operatør manuelt fremfor automatisk. Det gør du typisk i din telefons indstillinger. Når du vælger manuel roaming/netværkssøgning, vil din mobiltelefon søge efter de mobiloperatører, der har den bedste dækning, hvor du befinder dig. De operatører, som mobiltelefonen finder, bliver vist i displayet i tilfældig rækkefølge, og du kan nu vælge den ønskede operatør. Du kan altid skifte til en anden mobiloperatør, dog ikke midt i en samtale.     

Jeg har stadig ingen tjeneste i udlandet

Hvis det ikke løser problemet, kan du teste dit SIM-kort i en anden telefon eller i en tablet. Sådan finder du ud af, om der er udfordringer med din mobiltelefon eller dit SIM-kort. 
 
  1. Problemer med SIM-kortet
Hvis du problemet forsvinder med et andet SIM-kort i telefonen, er den sikkert gal med SIM-kortet.
Kontakt kundeservice: 7021 8900 - Åbningstider: Alle hverdage 09:00-16:00
 
  1. Problemer med din mobiltelefon
Har du stadig ingen mobiltjeneste, efter du har testet et andet SIM-kort i telefonen, kan der være en fejl på din telefon. Nulstil den til fabriksny eller kontakt producenten af telefonen.
 

Læs og følg vores gode råd på din rejse

Vær ekstra opmærksom på dit forbrug, når du rejser. Både i og uden for de 36 EU-lande, der er med i vores aftale om EU-roaming.
Læs vores gode råd om udlandstelefoni og roaming . Når du følger dem, er der mindst mulig risiko for en større regning.
Er uheldet ude, skal du optanke din Telmore-konto inde på Mit Telmore.
Hvis du er i udlandet, og din Telmore-konto går i minus, er det meget vigtigt at optanke kontoen, så dit nummer ikke bliver spærret. Har dit nummer været spærret, kan vi ikke garantere, at du kan genoprette signal i udlandet.
Hvis din Telmore-konto er i minus med mindre end 200 kr., har du 7 dage til at indbetale det skyldige beløb. Er det skyldige beløb større end 200 kr., har du 24 timer til at tanke din konto op. Det er desværre ikke muligt at udskyde betalingen yderligere.
 

Vigtigt, når du sejler med færge

Vær ekstra opmærksom på dit forbrug, når du sejler med færge i internationalt farvand. Her rækker de almindelige teleselskabers mobilnet ikke altid, og du bliver derfor koblet til et satellitnetværk. Det kan hurtigt blive rigtig dyrt. Vi har ingen indflydelse på satellitnetværk, og det er ikke os, der bestemmer prisen.

Læs mere om priser og satellitter lige her

Søg på andre emner

Selvbetjening i lommen
Mit Telmore-appen er altid lige ved hånden.