Har du problemer med udlandstelefoni?

Problemer med opkald til/fra udenlandske numre i Danmark

Oplever du problemer med at ringe til - eller modtage opkald fra - et udenlandsk nummer, er der en række ting, du kan undersøge:
 
1. Er du tilmeldt Udlandstelefoni på din TELMORE-konto?
 
2. Har TELMORE en roamingaftale med det pågældende teleselskab, du prøver at ringe til?
Du kan tjekke roamingaftaler og priser ved at slå det pågældende land op på vores roaming prisliste.
 
3. Ringer du til det korrekte nummer (taster du den korrekte landekode til det pågældende land)?

Læs mere om:

Problemer med SMS til/fra udenlandske numre

Oplever du problemer med at sende/modtage sms’er til et udenlandsk nummer, er der en række ting, du kan undersøge:
 
1. Sender du til det korrekte nummer (taster du den korrekte landekode til det pågældende land)?
 
2. Er det kun dette ene nummer fra dette land, du ikke kan modtage/sende til, eller er det alle numre?
 
3. Er du tilmeldt Udlandstelefoni på din TELMORE-konto?
 
 
Er ovenstående ting i orden, så kontakt kundeservice på tlf. +45 7021 8900. Hav venligst det udenlandske nummer klar, når du ringer ind.

Problemer med at fange netværk i udlandet 

Det er ikke altid, at mobiltelefoner kan fange udenlandsk netværk, specielt ikke hvis man har tilmeldt udlandstelefoni, efter man har forladt Danmark. Du skal gøre følgende for at fange netværk:
 
1. Tjek om du er tilmeldt udlandstelefoni på din TELMORE-konto
 
2. Tænd og sluk telefonen, hvorefter den automatisk søger efter netværk.

2. Søg netværk manuelt (Det gør du typisk inde i telefonindstillingerne)
 
Når du vælger manual roaming/netværkssøgning, vil din mobiltelefon søge efter de operatører, der har den bedste dækning der, hvor du befinder dig. De operatører, som mobiltelefonen finder, vil blive vist i displayet i tilfældig rækkefølge, og du kan nu vælge den ønskede operatør. Du kan altid skifte til en anden operatør, dog ikke midt i en samtale.

HUSK: at sætte telefonen til automatisk valg af netværk igen når du kommer hjem
 
Er ovenstående ting i orden, så kontakt kundeservice på tlf. +45 7021 8900. Hav venligst det udenlandske nummer klar, når du ringer ind.

Problemer med at komme på internettet i udlandet

Ønsker du at benytte data i udlandet, skal du  være tilmeldt servicen på din TELMORE-konto. Log ind på Mit TELMORE og tilmeld dig data i udlandet under Services, hvis den ikke allerede er tilmeldt. De fleste kunder er som udgangspunkt tilmeldt.
 
Det er desuden ikke alle netværk i udlandet, som TELMORE har en aftale om data med.
 
Har du problemer med at finde forbindelse, så prøv at søge netværk manuelt (Det gør du typisk inde i telefonindstillingerne).
 
Når du vælger manual roaming/netværkssøgning, vil din mobiltelefon søge efter de operatører, der har den bedste dækning der, hvor du befinder dig. De operatører, som mobiltelefonen finder, vil blive vist i displayet i tilfældig rækkefølge, og du kan nu vælge den ønskede operatør. Du kan altid skifte til en anden operatør, dog ikke midt i en samtale.

Har du iPhone og ingen af de ovenstående punkter virker?
Når du skal bruge data i udlandet, uanset om du er inde eller uden for EU, så skal du checke at funktionen ”Internet i EU” er deaktiveret. Dette gør du ved at gøre følgende:

  • Gå ind i Indstillinger
  • Gå ind i Mobil
  • Deaktivér Internet i EU.

Husk at dataroaming stadig skal være aktiveret.

Sådan virker roamingaftaler

Når du bruger din telefon i udlandet, kaldes det at roame. TELMORE benytter TDCs mobilnetværk og dermed også deres roamingaftaler. De aftaler, TDC har indgået med de udenlandske mobilselskaber, hedder roamingaftaler.
Når der indgås en roamingaftale, laves denne aftale for en hel nummerserie. Fx alle numre fra 23960000 til og med 23969999.
 
Denne roamingaftale følger altid disse numre, uanset hvilket mobilselskab nummeret flyttes over til. Hvis et nummer fx er oprettet hos Telia og derefter flytter over til TELMORE, så er det TELMOREs priser, der tæller, men selve aftalerne med de udenlandske netværk er stadig de samme, som man har hos Telia.
Dermed kan du risikere, at TELMORE har en roamingaftale med et land, som Telia ikke har. Så kan du ikke benytte numre, som er oprettet hos Telia i det pågældende land, selvom du nu er TELMORE-kunde.
Den eneste løsning på dette problem er desværre at skifte nummer, så du har et originalt TELMORE-nummer. Det kan du gøre ved at ringe til kundeservice på tlf. 7021 8900.

Forskellige former for roamingaftaler

 
Roamingaftalerne, der indgås, er unikke for hvert teleselskab. Det betyder, at hvis du roamer på et netværk, kan du måske benytte alle funktioner såsom sms, opkald, gå på nettet, videotelefoni osv.
Men hvis du benytter et andet netværk, risikerer du, at du kun kan bruge nogle af de samme funktioner, fx sms og opkald.
 
 
 

COOKIES

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere og giver info om, hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. TELMORE.dk bruger primært cookies til trafikmåling, login og optimering af sidens indhold. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om cookies
Bliv ringet op og få et godt tilbud
VIL DU RINGES OP MED ET GODT TILBUD?