Hvad er Automatisk Betaling?

Automatisk Betaling

Hvad er Automatisk Betaling?

Automatisk Betaling gør det nemt og smart at administrere din betaling hos Telmore.
D. 1. i måneden trækker vi betaling for dit abonnement fra dit betalingskort. Vi tanker din Telmore-konto op automatisk, så du ikke selv skal sørge for, at der står penge nok til at betale for dit abonnement.

Se her, hvorfor det er en god idé at tilmelde Automatisk Betaling:

 

Sådan tilmelder du Automatisk Betaling

Du kan nemt og hurtigt tilmelde dig Automatisk Betaling på Mit Telmore.
 
  1. Log ind med dit mobilnummer, Mobilt Bredbånd-nummer eller din Mobilchef-bruger
  2. Klik på Betaling
  3. Klik på Tilmeld
  4. Indtast dine kortoplysninger og klik derefter på Godkend

Hvis du tilmelder Automatisk Betaling, imens din Telmore-konto er i minus, trækker vi det skyldige beløb + dit optankningsbeløb, som typisk er 100 kr. Dit optankningsbeløb bliver overført til din Telmore-konto, og du kan nu bruge det til forbrug udover dit abonnement.
 

Undgå spærring og lukningsgebyr

Hvis din Telmore-konto går i minus, risikerer du at få din mobil spærret og at skulle betale et evt. lukningsgebyr. Det undgår du med Automatisk Betaling.
 
Vi tanker også din Telmore-konto op, hvis du har forbrug ud over dit abonnement. Det kan fx være sms-billetter eller opkald til udlandet.
 

Ekstra forbrug ud over dit abonnement

Hvis vi optanker din Telmore-konto i løbet af en måned, skyldes det som regel, at du har haft forbrug udover det, dit abonnement indeholder. Det kan fx være indholdstakserede sms'er eller opkald til/fra udlandet.

Indholdstakserede tjenester er en betegnelse for en vare eller ydelse, du køber via sms. Det kan fx være en togbillet, busbillet, et mobilspil, en donation, en sms-afstemning, tilmelding i en konkurrence eller lign. Beløbet afhænger af den enkelte ydelse.
 

Hvad er et optankningsbeløb

Med Automatisk Betaling tanker vi din Telmore-konto op for dig. Du vælger et optankningsbeløb, der skal stå på din Telmore-konto, når vi har tanket op.

Går din Telmore-konto i minus, tanker vi op, så din saldo svarer til dit optankningsbeløb. Har du et minus på 50 kr. og et optankningsbeløb på 100 kr., trækker vi 150 kr. Så har du 100 kr. på din Telmore-konto.

Optankningsbeløbet starter på 100 kr., men du kan selv bestemme beløbet. Beløbet skal være mindst 100 kr. og højest 1000 kr. Du kan ikke vælge et beløb med en decimal, som fx 100,2 eller 250,25.
 

Eksempel på Automatisk Betaling

Eksempel 1
  • Du sender en sms for at deltage i en konkurrence. Det koster 20 kr. at deltage.
  • Din Telmore-konto går i minus med 20 kr.
  • Du er tilmeldt Automatisk Betaling. Derfor optanker vi din Telmore-konto med det samme.
  • Vi optanker med det, din Telmore-konto er i minus med + 100 kr., som er dit optankningsbeløb. Det vil sige i alt 120 kr.
  • Efterfølgende er saldoen på din Telmore-konto 100 kr.
  • Hvis du sender endnu en sms til 20 kr., der vil give dig et ekstra lod i konkurrencen, er saldoen på din Telmore-konto 80 kr. 
  • I eksemplet her blev der trukket 120 kr. fra dit betalingskort.
Eksempel 2
  • Din Telmore-konto er i minus med 45 kr.
  • Du går ind på Mit Telmore og tilmelder dig Automatisk Betaling med et optankningsbeløb på 100 kr.
  • Vi trækker de 45 kr. + de 100 kr. fra din bankkonto. Vi trækker altså 145 kr.
  • Nu er saldoen 100 kr. på din Telmore-konto, som du kan bruge til fremtidigt forbrug.
  • Din månedlige betaling for dit abonnement bliver ikke trukket fra din Telmore-konto, men fra din bankkonto. Telmore-kontoen står uberørt, indtil du har forbrug udover dit abonnement.
  • Du kan til enhver tid få det beløb, der står på din Telmore-konto, udbetalt til din bankkonto.

Søg på andre emner

Selvbetjening i lommen
Mit Telmore-appen er altid lige ved hånden.