Fejlsøgning routere

Er dit internet langsomt/ustabilt?

Din hastighed afhænger af signalet, der hvor du er. I nogle områder er der mindre forbindelse, fordi signalet bliver forstyrret eller blokeret. Det afhænger også af hvor i hjemmet din router står.

Grunde til dårlig forbindelse i dit område:
  • Skove, større bakker og tæt bebyggelse
  • Bygninger med beton, metal eller tykt glas
  • Du er langt væk fra den nærmest mobilmast
  • Områder med mange mennesker. Fx koncerter, festivaler, konferencer osv.
Se dækningen der hvor du er på vores dækningskort .

Grunde til dårlig forbindelse i hjemmet:
  • Din router står ikke ved et vindue – signalet kommer udefra.
  • Din router står ikke centralt, så den dækker hele hjemmet.
  • Din router står måske på gulvet eller tæt på jorden. En højere placering giver bedre rækkevidde.
  • Din router står omgivet af vægge, skabe eller metalgenstande.
  • Din router står ved andet trådløst udstyr som fx en mikrobølgeovn eller babyalarm.

Kan du ikke få internetforbindelse?

Problemer med forbindelsen skyldes ofte en af to ting. Din router har ikke forbindelse, eller du kan ikke få forbindelse til routeren.

Tjek om din router har forbindelse
Sådan ser du om din router har forbindelse til mobilnetværket:
  • Huawei B315 og B525: Se om netværks-ikonet lyser blåt. Det er nummer to fra venstre.
  • Huawei E5785: Se om der står 3G eller 4G øverst på displayet. De sorte barrer ved siden af viser hvor kraftigt signalet er. 
Har din router ikke forbindelse til internettet?
  • Tjek om SIM-kortet sidder rigtigt i din router.

  • Du kan se om vi har netværksproblemer i dit område på vores driftsstatusside
Kan du ikke få forbindelse til din router?
  • Sørg for at du er forbundet til det rigtige netværk.
  • Sørg for at du har indtastet adgangskoden korrekt.
  • Har du glemt din adgangskode, kan du gendanne din router til fabriksindstillinger. Når den er gendannet, kan du bruge de oplysninger, der står på din router:
    - Sørg at der er strøm på din router.
    - Find det lille hul, hvor der står reset. Den er på bagsiden af Huawei B315 og B525, og under skallen på Huawei E5785.
    - Tryk knappen ind i et par sekunder med en tandstik, pincet eller lign.
Har du en Huawei E5785 MiFi-router?:
  • Når den ikke bliver brugt i lidt tid, går den i standby. Tryk på tænd-/sluk-knappen for at vække den.
  • Sørg for at batteriet er sat rigtigt i: guld mod guld.
  • Sørg for at batteriet har strøm.
  • Bruger du forbindelsen gennem USB-kablet? Tag USB-kablet ud og sæt det i igen. Husk at tage kablet ud når du slukker din computer, og sæt det i igen når den er tændt.
 
Kan du ikke logge ind på Mit Telmore?
Du logger ind med dit internet-mobilnummer og din adgangskode på Mit Telmore .
 
Du kan finde dit internet-mobilnummer i de mails, du fik, da du tilmeldte dig internet fra Telmore.
 
Adgangskoden har du selv valgt, da du tilmeldte dig hos Telmore. Tryk her hvis du har glemt din adgangskode.
 
Hvis din telefon er spærret pga. negativ saldo eller tyveri, kan du ikke få koden på sms. Du skal bede om at få koden sendt på e-mail.

Gentilmelding af internet efter spærring
Hvis dit internet er spærret, kan du tilmelde dig igen på Mit Telmore . Log ind med dit internet-nummer.
 
Hvis din saldo er i minus, skal du selvfølgelig starte med at tanke op.
 
Gå ind på Mit Abonnement og tilmeld internet igen. Inden længe vil dit internet virke igen.

Find hurtigt svar

Søg