Sådan opretter du et "eSim til Smart Watch - abonnement" til dit Apple Watch
Med et "eSIM til Smart Watch - abonnement" kan du lade din iPhone blive hjemme. For abonnementet giver dig mulighed for at ringe, modtage opkald, læse og sende beskeder, lytte til musik og bruge din mobils andre funktioner på dit Apple Watch.
Med "eSIM til Smart Watch - abonnementet" kobler du Apple Watch til din iPhone, så du kan bruge dit mobilabonnement på dit ur.
Bemærk: I Danmark kan du ikke bruge et Apple Watch købt i USA.
Se her, hvordan du opretter dit abonnement:
1. Sørg for at både iPhone og Apple Watch er opdateret med den nyeste iOS-software, samt logget af WiFi. Tryk derefter på funktionen Watch på din iPhone og vælg "Mobilnetværk"
2. Tryk på "Indstil mobildata".
3. Nu bliver du bedt om at logge ind. Og her logger du ind med dit Telmore Login.
4. Sæt flueben i "Jeg accepterer hermed...." og tryk på "Aktiver"
5. Ordren bliver gennemført.
6. Når du ser nedenstående besked, trykker du på "Luk".
7. Dit Apple Watch er nu tilknyttet til dit abonnement og på nedenstående billede kan du fremover se, hvor meget mobildata, du har brugt.
Spørgsmål og svar
Hvad er et "eSim til Smart Watch-abonnement"?
"eSIM til Smart Watch" er navnet på det abonnementstilkøb, der deler dit mobilabonnementet med Apple Watch eSIM.
Kan jeg få et "eSim til Smart Watch-abonnement" til alle Apple Watches?
Du kan få et "eSIM til Smart Watch-abonnement" til Apple Watch 3 eller nyere med indbygget eSIM med den nyeste version af WatchOS – og der skal være integreret eSIM i uret. Dette er markeret på uret ved, at der er en rød ring eller cirkel på den lille drejeskive på uret.
Er der særlige krav til hvilken iPhone jeg skal have?
Du skal have en iPhone 6s eller nyere og iOS 13 eller nyere. Funktionen kan kun bruges på iPhones.
Hvordan køber jeg "eSim til Smart Watch - abonnementet"?
Du kan købe et "eSIM til Smart Watch-abonnement" i appen Watch på din iPhone. Appen er allerede installeret på din mobil, så du skal ikke ind i App Store for at downloade den. Når du har et Apple Watch, kan du koble det til din iPhone inde i Watch-appen. Du skal have dit Apple ID og dit Mit Telmore login.
Hvis du har glemt dit Mit Telmore login, kan du få hjælp her .
Får mit Apple Watch sit eget nummer, når jeg køber et "eSim til Smart Watch-abonnement"?
Nej, uret deler det mobilabonnement, du allerede har. Så uret og mobilen deles om dit mobilnummer.
Kan jeg ringe mellem mit Apple Watch og mobilen?
Nej, du kan ikke ringe imellem de to enheder, fordi mobilnummeret er det samme for uret og mobilen.
Kan jeg bruge "eSim til Smart Watch - abonnementetet" i udlandet?
Ja, det er muligt at benytte eSIM til Smart Watch i udlandet - også uden at have mobiltelefonen i nærheden. Dog er det en forudsætning, at mobiltelefonen som uret er tilknyttet, har været på nettet i det pågældende land. Derefter kan man godt nøjes med at have sit ur med.
Virker mit Apple Watch stadig, hvis mobiltelefonen er slukket?
Du kan stadig ringe og bruge data via uret, men ikke modtage almindelige sms'er. Du kan stadig bruge iMessage.
Hvordan flytter jeg mit ur til en anden iPhone?
Når du flytter dit indhold fra en iPhone til en anden, vil du automatisk i opsætningsflowet blive spurgt, om du ønsker at flytte dit Apple Watch over på din nye iPhone.
Et "eSIM til Smart Watch-abonnement" koster 29 kr. om måneden.
Er der binding på abonnementet?
Nej, du kan opsige abonnementet når som helst.
Hvor meget taletid og data kan jeg bruge på mit Apple Watch?
Du kan bruge den mængde tale og data, der er i dit mobilabonnement. For uret og mobilen deler dit mobilabonnement.
Skal mit Apple Watch have sit eget simkort?
Nej, dit Apple Watch har et indbygget eSIM. Det betyder, at du ikke selv skal indsætte et ekstra simkort.
Kan jeg både have Datadeling og "eSim til Smart Watch - abonnement "på mit abonnement?
Ja, det kan du godt.
Hvordan opsiger jeg "eSim til Smart Watch - abonnementet?
Du kan opsige abonnementet på Mit Telmore eller ved at ringe til os på 7021 8900.
Hvordan tyverispærrer jeg mit Apple Watch med "eSim til Smart Watch - abonnement"?
Du kan ikke tyverispærre "eSIM til Smart Watch - abonnement", men du kan frakoble "eSIM til Smart Watch - abonnement"-forbindelsen til dit Apple Watch og på den måde sikre, at dit abonnement ikke bliver misbrugt. Det gør du på din iPhone. Abonnementet kan du opsige på Mit Telmore eller ved at ringe til os på 7021 8900. Er din mobil blevet stjålet, skal du opsige dit "eSIM til Smart Watch - abonnement". Når du får en ny iPhone, kan du købe et nyt "eSIM til Smart Watch - abonnement".