Telmore får ny direktør: Intern kandidat sætter sig i chefstolen

Henrik Lehman bliver ny direktør for Telmore
41-årige Henrik Lehman overtager direktørstolen fra Jens Grønlund, der har stået i spidsen for Telmore siden 2015 og i august blev direktør for alle TDC's online brands.



"Jeg er meget glad for, at Henrik har sagt ja til opgaven, og hans ambitioner på Telmores vegne vil helt sikkert sikre, at Telmore bliver ved med at være et spændende sted at arbejde. Jeg har selvfølgelig kigget både internt og eksternt for at finde den helt rigtige kandidat. Med Henrik får vi en direktør, der kender Telmore indgående og kan sikre, at vi fortsætter den flotte vækst og en fortsat høj kundetilfredshed i en branche med hård konkurrence," siger Jens Grønlund.
 

Vi skal være endnu mere digitale

Henrik Lehman har arbejdet i TDC i 10 år, så han kender både branchen, TDC og Telmore rigtig godt. De seneste år har han haft ansvaret for både marketing og kundetilfredshed i virksomheden. Som mobilselskabets nye direktør har han ambitioner om at flytte Telmore i en endnu mere digital og datadreven retning.

"Jeg er både stolt og beæret over at skulle tage over efter Jens. Han har opbygget en hel ny organisation og har samtidig gjort Telmore til en sund forretning og et godt sted at være ansat. Som direktør for Marketing, CLM & CX er jeg vant til at bruge data i mit arbejde, og det er helt klart en ambition for mig at transformere Telmore til en mere digital og datadreven virksomhed på tværs af kanaler. Jeg vil også fokusere endnu mere på innovative løsninger og brug af nye teknologier," siger Henrik Lehman

Telmore er et stærkt brand med høj kundetilfredshed og tre års vækst i bagagen. Det vil Henrik Lehman som ny direktør i Telmore naturligvis værne om, og samtidig vil han have modet til at tænke endnu mere digitalt og altid tage udgangspunkt i kundernes behov.
 

Vende tilbage til Telmores oprindelige DNA

Telmore er et af de største mobilselskaber i Danmark med mere end 700.000 kunder, og efter en succesfuld ’turn around’ har selskabet de seneste tre år været en økonomisk vækstvirksomhed. Telmore blev født som en udfordrer til den etablerede telebranche og var den første til at lancere et online univers, hvor kunderne kunne købe taletid og redigere deres mobilabonnement. Den nye direktør har ambitioner om at vende tilbage til noget af Telmores oprindelige DNA og udvikle nye løsninger og produkter ved at tænke endnu mere digitalt.

”Telmore har flere år i træk ligget i top, når det gælder både kundetilfredshed og kundeservice. Det er en position, vi skal værne om, og som vi vil fortsætte med at gøre os fortjent til ved at flytte Telmore i en mere digital retning,” siger Henrik Lehman, der bl.a. planlægger at lancere et nyt selvbetjeningsunivers, som understøttes af en brugervenlig app.
 

Telmore Play skal være et endnu stærkere produkt

Omkring 200.000 af Telmores kunder har et abonnement med underholdningstjenester inkluderet og ca. halvdelen af dem har valgt den store Telmore Play-pakke. Derfor er det også en ambition for den nye direktør at gøre Telmores underholdningstilbud endnu stærkere.

”Vores play-kunder er de mest tilfredse kunder, vi har. Det stiller krav til os om, at vi hele tiden udvikler og forbedrer vores indhold, så vores kunder finder os attraktive. Derfor er det også en topprioritet for os at se på, hvordan vi kan gøre vores indholdspakker endnu bedre,” siger Henrik Lehman og konkluderer:

”Telmore har branchens mest tilfredse kunder. Dem skal vi værne om, og det bliver min fornemmeste opgave at fastholde dem ved at give dem en endnu bedre brugeroplevelse, flere digitale muligheder og et underholdningsprodukt i særklasse.”

Om Telmore: Telmore blev oprettet i 2000 og var det første danske online teleselskab. Produkterne er mobilabonnement med og uden underholdning, mobilt bredbånd og mobiltelefoner.

I dag er teleselskabet en del af TDC Group, og med det følger adgang til TDC´s 4G-netværk, som er med til at give Telmores 700.000 kunder Danmarks bedste mobilnetværk.
 

Henrik Lehmans CV:

Erhvervserfaring:
  • Telmore: Director of Marketing, CLM, Handset Sales & CX: 2017-
  • Telmore: Head of CLM & Handset Sales: 2013-2017
  • Telia: Head of CRM/Loyalty: 2009-2012
  • TDC: Head of Commercial Management: 2007-2008
  • TDC: Commercial Manager: 2004-2007
Uddannelse:
Henrik er uddannet fra Syddansk Universitet:
  • M.SC (Cand. Merc – International Marketing): 2001-2003
  • B.SC (Engineer – Production Management): 1997-2001
Telmores nye direktør er 41 år og bor i Solrød Strand med sin kone og to sønner.