eSIM  

Her på siden forklarer vi, hvordan du bestiller og aktiverer dit eSIM til din mobil. Vi hjælper dig også med, hvordan du tjekker, om din mobil kan bruge eSIM. Scroller du helt ned, har vi lavet en FAQ ,  hvor der er masser af svar at finde!

Du kan også bestille et eSIM til dit Apple Watch på Mit Telmore, hvis det er den guide du leder efter, så læs mere her

 

Hvad er eSIM?

Et eSIM er et elektronisk SIM-kort, som er indbygget i din mobil – du kan derfor sætte det op, blot ved at scanne en QR-kode. Det er smart, fordi du får det med det samme, sammenlignet med et fysisk SIM-kort, som vi skal sende hjem til din adresse.

Sådan aktiverer du dit eSIM
  1. Vigtigt! Sørg for at du har adgang til et WiFi-netværk på din mobil
  2. Er du allerede Telmore-kunde og har du et fysisk SIM-kort i din telefon, som eSIM-kortet skal erstatte, skal du fjerne det fysiske SIM-kort fra din telefon, inden du aktiverer dit eSIM
  3. Log ind på Mit Telmore, men bemærk at det skal gøres fra en anden enhed end den telefon, som skal benytte eSIM-kortet
  4. Klik på ’SIM-kort’ i menuen
  5. Noter din PIN-kode ned. PIN-koden står også i mailen ”Vi har sendt dit Telmore SIM-kort”
  6. Klik på ’Vis eSIM QR-kode’
  7. Gennemgå MitID-validering
  8. Scan QR-koden med den smartphone som skal benytte eSIM-kortet. Bemærk! Du kan kun scanne QR-koden én gang. Du skal bruge kameraet på din telefon til at scanne QR-koden
  9. Følg opsætningen af eSIM på din telefon
  10. Dit SIM-kort er nu installeret på din telefon
  11. Er du ny Telmore-kunde virker dit SIM-kort nu. Hvis det mod forventning ikke virker, kan det hjælpe at genstarte din mobil
  12. Er du allerede Telmore-kunde og erstatter dit eSIM et fysisk SIM-kort, skal du aktivere dit eSIM på Mit Telmore under ’SIM-kort’.
Her skal du klikke på ’Aktiver SIM-kort’. Herefter virker dit SIM-kort (hvis det mod forventning ikke virker, kan det hjælpe at genstarte din mobil)

Se om din mobil kan bruge eSIM
Hvis du taster *#06# ind på din mobil, kan du hurtigt og nemt se, om den er klar til eSIM. Hvis der kommer et EID-nummer frem på skærmen, betyder det, at du godt kan bruge eSIM.

Spørgsmål og svar

Et eSIM er et indbygget SIM-kort. Du kan også kalde det et elektronisk SIM-kort - kært barn har mange navne. Det essentielle ved et eSIM er, at det ikke er et fysisk SIM-kort du har i hånden, men en “eSIM-profil”, som du scanner ind på din mobil via en QR-kode. Det kan altså præcis det samme, som et fysisk SIM-kort – du har det bare ikke i hånden, men på en QR-kode.

Det geniale ved et eSIM er, at du kan få fat i dit eSIM på et par minutter, sammenlignet med et fysisk SIM-kort, som bliver sendt med posten og kan 2-5 hverdage at få fat i.
-    Du kan have 2 numre på én mobil

For eksempel arbejdsnummer og privatnummer – det ene nummer på et fysisk SIM-kort, det andet nummer på dit eSIM. Så veksler du mellem numrene efter behov, og får alle beskeder og opkald ind på en mobil. Du kan altid se, hvilket nummer der bliver skrevet eller ringet til, og vælge hvilket nummer du skriver eller ringer fra.

-    Du får dit SIM-kort med det samme

Dit eSIM ligger klar til dig på Mit Telmore med det samme, når du har bestilt det. Du logger blot ind, scanner din QR-kode og så er du klar. Et fysisk SIM-kort skal sendes med posten, og det kan tage op til 5 hverdage at modtage.
Når du opretter dig som kunde, har du mulighed for at vælge et eSIM. Hvis du allerede er kunde, og gerne vil bestille et eSIM, er det på Mit Telmore, det foregår. 
 
  • Log ind på Mit Telmore
  • Vælg SIM-kort
  • Bestil nyt SIM-kort

Når du har bestilt dit eSIM, bliver din QR-kode tilgængelig på Mit Telmore under SIM-kort – den scanner du bare, så er du klar.

OBS - hvis du skifter fra et fysisk SIM-kort, skal du huske at fjerne det inden du scanner din QR-kode og installerer dit eSIM.
Apple
  • iPhone XR
  • iPhone XS
  • iPhone XS Max
  • iPhone SE (2020)
  • iPhone 11
  • iPhone 11 Pro
  • iPhone 11 Pro Max
  • iPhone 12
  • iPhone 12 mini
  • iPhone 12 Pro
  • iPhone 12 Pro Max
  • iPhone 13
  • iPhone 13 mini
  • iPhone 13 Pro
  • iPhone 13 Pro Max
  • iPhone 14
  • iPhone 14 Plus
  • iPhone 14 Pro
  • iPhone 14 Pro Max
  • iPhone 15
  • iPhone 15 Plus
  • iPhone 15 Pro
  • iPhone 15 Pro Max

Samsung
  • Samsung Galaxy Z Flip3
  • Samsung Galaxy Z Flip4
  • Samsung Galaxy Z Flip5
  • Samsung Galaxy Z Fold3
  • Samsung Galaxy Z Fold4
  • Samsung Galaxy Z Fold5
  • Samsung Galaxy S21 5G
  • Samsung Galaxy S21 Ultra 5G
  • Samsung Galaxy S21+ 5G
  • Samsung Galaxy S22 5G
  • Samsung Galaxy S22+ 5G
  • Samsung Galaxy S22 Ultra
  • Samsung Galaxy S23
  • Samsung Galaxy S23+
  • Samsung Galaxy S23 Ultra
  • Samsung Galaxy A54

Google
  • Pixel 2 XL
  • Pixel 2
  • Pixel 3
  • Pixel 3 XL
  • Pixel 3a
  • Pixel 3a XL
  • Pixel 4
  • Pixel 4A
  • Pixel 4A 5G
  • Pixel 4XL
  • Pixel 5
  • Pixel 5A
  • Pixel 6 
  • Pixel 6A
  • Pixel 6 Pro
  • Pixel 7
  • Pixel 7A
  • Pixel 7 Pro

Motorola
  • Edge 40
  • Edge+ (2023)
  • Edge 40 Pro
  • Razr 40 
  • Razr 40 Ultra
  • Moto G (2023)
  • Moto Edge (2022)

Nokia
  • X30

Sony
  • Xperia 1 V
  • Xperia 1 IV
  • Xperia 5 IV
  • Xperia 10 V
  • Xperia 10 IV
  • Xperia 10 III Lite

Xiaomi
  • 12 T Pro
  • 13 Lite
  • 13
  • 13 Pro
Fordi dit eSIM hentes online, skal du validere din identitet med MitID, så vi er helt sikre på, at det er dig, der downloader dit eSIM og det ikke bliver misbrugt.

Validering med MitID er derfor nødvendig af sikkerhedsmæssige årsager, så du kan have helt ro i maven, når du henter dit eSIM.
Apple Watch
Ja. Du kan købe et eSIM til dit Apple Watch for 29 kr. om måneden. Det er ikke det samme slags eSIM, som det vi taler om her på siden til din mobil – det er et dedikeret eSIM til dit Apple Watch og gør, at du for eksempel kan modtage opkald på dit Apple Watch og meget mere.

Du kan bestille et eSIM til dit Apple Watch på Mit Telmore - læs mere om, hvordan du sætter det op her

Android Watches
På nuværende tidspunkt har vi ikke en eSIM-løsning til Android Watches. Vi håber på, at vi snart kan tilbyde det - når vi kan, skal vi nok sørge for at melde det ud.
Hvis du har 2 mobilnumre på samme mobil, kan du vælge et primært nummer og et sekundært nummer. Dit primære nummer, er det nummer du bruger mest – det sekundære, er det du bruger mindst.

Du vælger helt selv, om dit eSIM skal være det ene eller det andet.

iOS   
  • Gå ind i Indstillinger
  • Vælg Mobilnetværk
  • Tryk på Standard telefonlinje – her kan du vælge, om dit eSIM skal være primært eller sekundært nummer

Android
  • Gå ind i Indstillinger
  • Vælg Forbindelse 
  • Vælg Administration af SIM-kort - her kan du vælge, om dit eSIM skal være primært eller sekundært nummer
iOS
Det nummer du ringer fra, fremgår altid øverst på din skærm, når du ringer. Hvis du gerne vil ringe fra et andet nummer, trykker du på nummeret og vælger dit sekundære nummer eller dit erhvervsnummer.

Android
Inden du skriver eller ringer, får du mulighed for at vælge, hvilket nummer der er afsender.
Hvis du skal skifte telefon, kan du genbruge dit eSIM. Du skal bare huske at slette det på den gamle telefon, inden du scanner QR koden på din nye telefon. Du sletter et eSIM i telefonens indstillinger. Hvis du ikke har mulighed for at slette eSIM på din gamle telefon, kan du bestille et nyt eSIM helt gratis via Mit Telmore under ’SIM-kort’.

Log ind på Mit Telmore her

Søg på andre emner

Selvbetjening i lommen
Mit Telmore-appen er altid lige ved hånden.