Mobildata fejler

Har du mistet din forbindelse? Kan din iPhone eller Android-mobil ikke finde mobilnetværk?
Tjek om der er driftforstyrrelser på masterne eller gennemgå punkterne herunder.
 

Er jeg på 4G- eller 5G-netværket?

Hvis du har et abonnement med data, har du 4G eller 5G. Står der 4G/LTE ved mobildata-ikonet i toppen, er du på 4G-netværket.
Står der 5G ved mobildata-ikonet i toppen, så er du på 5G-netværket.
På smartphones fra før 2015 og i områder med svag 4G-forbindelse, har du måske 3G-forbindelse.
Hvis moildata ikke fungerer, kan du tjekke dit SIM-kort, din telefon og følge guiden herunder.
 

Har mit SIM-kort 4G eller 5G?

SIM-kort fra 2014 og frem understøtter 4G. Er dit SIM-kort fra før 2014, kan du bestille et nyt på Mit Telmore under SIM-kort og spærring. Når du modtager det med posten fra os, skal du huske at aktivere det på Mit Telmore.
 

Har min telefon 4G eller 5G?

iPhones og smartphones fra 2015 og frem har 4G.
Nogle smartphones fra 2019 og frem har 5G. Nogle smartphones fra 2013-14 har også 4G.
Tjek manualen til din mobil , hvis du er i tvivl.
 

Er dit netværk holdt op med at virke?

  1. Tjek om Forstyr Ikke eller Flytilstand er slået til
     
  2. Genstart telefonen
     
  3. Test dit SIM-kort i en anden mobil
    - Hvis det ikke virker, kan der være fejl på SIM-kortet
    - Hvis det virker, er det nok et problem med telefonen
     
  4. Nulstil netværksindstillinger
    Det sætter dine indstillinger tilbage til standard.

    Nulstil på iPhone og iPad:
    Åbn Indstillinger
    Vælg Mobilnetværk
    Vælg Mobildata netværk
    Tryk Nulstil indstillinger
    Bekræft nulstilling
    Genstart din iPhone

    Nulstil på Android-mobiltelefon og tablet:
    Åbn indstillinger
    Søg på nulstil
    Find nulstil netværksindstillinger
    Bekræft nulstilling
    Genstart din mobil

Søg på andre emner

Selvbetjening i lommen
Mit Telmore-appen er altid lige ved hånden.