Lynguide til SIM-kort: Sådan finder du ud af, om dit SIM-kort er i stykker
Sluk og tænd telefonen.
Test SIM-kortet i en anden telefon. Virker det i en anden telefon, er det din telefon, der er problemet.
Tjek, at dit SIM-kort er aktiveret på Mit Telmore .
Dit SIM-kort skal være aktiveret på Mit Telmore, før det fungerer.
Når du modtager dit SIM-kort med posten, skal du logge ind på Mit Telmore og aktivere det.
Har du flere SIM-kort fra os? Måske har du ikke aktiveret det SIM-kort, du tester lige nu? Læs nummeret på det aktiverede SIM-kort på
Mit Telmore sammenlign det med det nummer, som er trykt på dit SIM-kort. Dit SIM-kort nummer er på 20 cifre og ses her indrammet med rødt.
Virker dit SIM-kort stadig ikke? Måske kan disse guides afhjælpe problemet.
Hvis du er ved at flytte dit nummer til Telmore fra et andet selskab, bliver dit SIM-kort aktiveret natten til dagen, hvor du flytter. Hvis du på selve dagen får at vide, at dit SIM-kort er inaktivt, kan det skyldes en forsinkelse på aktiveringen. Der kan gå op til 24 timer.
Din mobiltelefon kan også være spærret til et andet mobilnet, også kaldet SIM-låst. Det vil sige, at telefonen kun virker med et SIM-kort fra det teleselskab, hvor du har købt den. Den skal låses op med en kode, før du kan benytte et andet SIM-kort i telefonen. Du får koden fra dit tidligere teleselskab, og du skal have telefonens IMEI-nummer klar, når du henvender dig.
Sådan finder du mobiltelefonens IMEI-nummer
Du kan se telefonens IMEI-nummer ved at taste
*#06# på din telefon.
Hvis din telefon er mere end 6 måneder gammel, er dit tidligere teleselskab forpligtet til at oplyse dig koden til at låse din mobiltelefon op. Telmore kan desværre ikke hjælpe med dette, men du kan selv ringe til kundeservice hos dit tidligere teleselskab.
Hvis din telefon skriver ”Indsæt SIM-kort”, kan det skyldes 2 ting:
1. Telefonen kan ikke læse SIM-kortet. Test dit SIM-kort i en anden mobiltelefon. På den måde kan du se, om fejlen ligger på telefonen eller SIM-kortet.
2. SIM-kortet er defekt. Test dit SIM-kort i en anden mobiltelefon. På den måde kan du se, om fejlen ligger på telefonen eller SIM-kortet.
Ligger fejlen på SIM-kortet, kan du bestille et nyt SIM-kort på Mit Telmore.
Ligger fejlen på telefonen, skal du henvende dig der, hvor den er købt og få den sendt til reparation.
Din telefon giver besked om, at SIM-kortet er inaktivt. Sådan gør du:
Er du kunde hos os: Aktiver dit SIM-kort på Mit Telmore Et SIM-kort skal være aktivt på vores central, før du kan ringe, sende sms’er og bruge mobildata. Du kan selv aktivere det på Mit Telmore:
Log ind på Mit Telmore
Vælg punktet SIM-kort
Klik på ”Aktiver” ud for det inaktive SIM-kort.
Hvis der ikke er en Aktiver-knap, skal du kontakte vores kundeservice på tlf.nr.:
7021 8900 . Så aktiverer de det for dig.
Ny kunde: Hvis du er ved at flytte dit nummer til Telmore Hvis du er ved at flytte dit nummer til Telmore, bliver dit SIM-kort aktiveret natten til dagen, hvor dit mobilnummer bliver flyttet.
Hvis du på selve dagen får at vide, at dit SIM-kort er inaktivt, skyldes det en forsinkelse på aktiveringen. Prøv at slukke og tænde din smartphone i løbet af dagen. Hvis det ikke hjælper, kan du kontakte vores kundeservice.