SIM-kort virker ikke

Her finder du en guide til de mest almindelige problemer.
 
Har du fulgt guiden, og virker dit SIM-kort stadig ikke?
Bestil nyt SIM-kort her

Hvis du har mistet det, skal du spærre SIM-kortet med det samme.

Lynguide til SIM-kort:
Sådan finder du ud af, om dit SIM-kort er i stykker
  1. Sluk og tænd telefonen.
  2. Test SIM-kortet i en anden telefon.
    Virker det i en anden telefon, er det din telefon, der er problemet.
  3. Tjek, at dit SIM-kort er aktiveret på  Mit Telmore
Dit SIM-kort skal være aktiveret på Mit Telmore, før det fungerer.

Når du modtager dit SIM-kort med posten, skal du logge ind på Mit Telmore og aktivere det.

Har du flere SIM-kort fra os?
Måske har du ikke aktiveret det SIM-kort, du tester lige nu?
Læs nummeret på det aktiverede SIM-kort på  Mit Telmore sammenlign det med det nummer, som er trykt på dit SIM-kort. Dit SIM-kort nummer er på 20 cifre og ses her indrammet med rødt.


Virker dit SIM-kort stadig ikke? Måske kan disse guides afhjælpe problemet. Ny kunde: Mit SIM-kort virker ikke

Hvis du er ved at flytte dit nummer til Telmore fra et andet selskab, bliver dit SIM-kort aktiveret natten til dagen, hvor du flytter. Hvis du på selve dagen får at vide, at dit SIM-kort er inaktivt, kan det skyldes en forsinkelse på aktiveringen. Der kan gå op til 24 timer.
 
Din mobiltelefon kan også være spærret til et andet mobilnet, også kaldet SIM-låst. Det vil sige, at telefonen kun virker med et SIM-kort fra det teleselskab, hvor du har købt den. Den skal låses op med en kode, før du kan benytte et andet SIM-kort i telefonen. Du får koden fra dit tidligere teleselskab, og du skal have telefonens IMEI-nummer klar, når du henvender dig.
 
Sådan finder du mobiltelefonens IMEI-nummer
Du kan se telefonens IMEI-nummer ved at taste  *#06#  på din telefon.
 
Hvis din telefon er mere end 6 måneder gammel, er dit tidligere teleselskab forpligtet til at oplyse dig koden til at låse din mobiltelefon op. Telmore kan desværre ikke hjælpe med dette, men du kan selv ringe til kundeservice hos dit tidligere teleselskab.
 
Er dit SIM-kort låst, og kan du ikke få lov til at låse det op?

1. Slå ”Flyfunktion/Flytilstand” til og så fra igen
2. Nu kan du indtaste din PIN-kode ved at vælge ”Lås op”.
 
Slå Flyfunktion til og fra på iPhone:
  • Åbn Kontrolcenter og tryk på Fly-ikonet for at slå Flyfunktion til og fra.
  • Åbn Indstillinger, find Flyfunktion og slå det til og fra.
Slå Flytilstand til og fra på Android:
  • Åbn Indstillinger, gå ind under netværk/forbindelser og slå Flytilstand til og fra.
  • Træk menuen/hurtig indstillinger ned fra toppen af skærmen, find Fly-ikonet og tryk for at slå det til og fra.

Telefonen siger "Indsæt korrekt SIM-kort"

Hvis din telefon skriver ”Indsæt korrekt SIM-kort”, er det fordi din mobiltelefon er SIM-låst til et andet teleselskab.
 
Læs ovenstående guide til at finde IMEI-nummer og bede om koden til at låse SIM-kortet op hos det mobilselskab, hvor du har købt din mobiltelefon.

Telefonen siger "Indsæt SIM-kort"

Hvis din telefon skriver ”Indsæt SIM-kort”, kan det skyldes 2 ting:
 
1. Telefonen kan ikke læse SIM-kortet. Test dit SIM-kort i en anden mobiltelefon. På den måde kan du se, om fejlen ligger på telefonen eller SIM-kortet.
 
2. SIM-kortet er defekt. Test dit SIM-kort i en anden mobiltelefon. På den måde kan du se, om fejlen ligger på telefonen eller SIM-kortet.
 
Ligger fejlen på SIM-kortet, kan du bestille et nyt SIM-kort på Mit Telmore.
 
Ligger fejlen på telefonen, skal du henvende dig der, hvor den er købt og få den sendt til reparation.

Læs om reparationer hos Telmore
 

Telefonen siger "SIM-kort afvist"

Når telefonen siger ”SIM-kort afvist”, skyldes det ofte, at man har tastet sin PIN- og PUK-kode forkert for mange gange.
 
Bestil nyt SIM-kort
Har du tastet PIN- og PUK-koder forkert for mange gange, skal du købe et nyt SIM-kort på Mit Telmore.
 
Har du ikke tastet PIN- eller PUK-koden forkert for mange gange, skal du kontakte kundeservice på tlf.nr.:  7021 8900.

Sådan finder du dine PIN og PUK-kode
 

Telefonen siger "Inaktivt SIM-kort"

Din telefon giver besked om, at SIM-kortet er inaktivt. Sådan gør du:

Er du kunde hos os: Aktiver dit SIM-kort på Mit Telmore
Et SIM-kort skal være aktivt på vores central, før du kan ringe, sende sms’er og bruge mobildata. Du kan selv aktivere det på Mit Telmore:
  1. Log ind på Mit Telmore
  2. Vælg punktet SIM-kort
  3. Klik på ”Aktiver” ud for det inaktive SIM-kort.
     
Hvis der ikke er en Aktiver-knap, skal du kontakte vores kundeservice på tlf.nr.:  7021 8900 . Så aktiverer de det for dig.

Ny kunde: Hvis du er ved at flytte dit nummer til Telmore
Hvis du er ved at flytte dit nummer til Telmore, bliver dit SIM-kort aktiveret natten til dagen, hvor dit mobilnummer bliver flyttet.
 
Hvis du på selve dagen får at vide, at dit SIM-kort er inaktivt, skyldes det en forsinkelse på aktiveringen. Prøv at slukke og tænde din smartphone i løbet af dagen. Hvis det ikke hjælper, kan du kontakte vores kundeservice.
 

Andre fejlbeskeder

TELEFONEN SIGER "UGYLDIGT U-SIM", ”SIM-KORT IKKE ACCEPTERET”, "ANGIV SUBSIDY-ADGANGSKODE" ELLER "INDTAST BEGRÆNSNINGSKODE".
 
Hvis din mobil giver dig en af disse fejlbeskeder, når du indsætter dit SIM-kort fra Telmore, er telefonen SIM-låst.
 
Du skal have en kode fra det teleselskab, hvor du købte din mobiltelefon. Når du henvender dig til dem, skal du have dit IMEI-nummer parat.

Se, hvordan du finder mobiltelefonens IMEI-nummer
 
Når din telefon ikke længere er SIM-låst, kan du bruge dit Telmore SIM-kort i den.

Søg på andre emner

Selvbetjening i lommen
Mit Telmore-appen er altid lige ved hånden.